DSC-0865-Freedisc_plXVIII Rajd KSM DT rozpoczęliśmy na Rynku Piwnicznej. Umówione miejsce zbiórki, ostatnie zakupy i na żółty szlak – na Niemcową. Po kilkuset metrach drogi mała rozgrzewka, którą zarządził i poprowadził nasz przewodnik i asystent naszego oddziału ks. Czech. Żółty szlak jest urozmaicony, trochę podejść, trochę równego. Przy kapliczce pod Niemcową, poświęconej Maryi, krótki odpoczynek, po czym wzięliśmy udział we Mszy świętej odprawionej w intencji wszystkich uczestników tegorocznego rajdu. Każdy dostał zielony listek, aby poczuć się jeszcze bliżej natury. Idąc dalej spotkaliśmy drużynę z Tarnowa i Bobowej. Gdy podchodziliśmy pod Rogacz złapał nas deszcz. Padał krótko, a gęste iglaki nas osłoniły. Następnie zdobyliśmy Radziejową, a śmiałkowie wieżę widokową – już wyżej w Beskidzie Sądeckim wyjść nie można:) W czasie odpoczynku ks. Krzysztof zorganizował zawody w rzucie kamieniem do celu, w którym nagrodą był postawiony przez niego deser lodowy. Po czym zeszliśmy, trochę błądząc, żółtym szlakiem do Rytra. Nasz nocleg był na Sali gimnastycznej w szkole podstawowej, gdzie po przybyciu zjedliśmy słodką kolacje i pośpiewaliśmy przy przygotowanym ognisku. Następny dzień rozpoczął się wspólnym śniadaniem. W centrum Rytra dołączyła do nas grupa z Bochni. Razem zdobyliśmy Zamek i Chatę na Cyrli. W czasie godzinnej przerwy był śpiew i solidny posiłek. Po podejściu na Jaworzynę Kokuszczańską ułożyliśmy większość prezentującej nas na konkursie piosenki. Praca była bardzo twórcza i precyzyjna, nawet pojedyncze literki były bardzo ważne, przez wzgląd na gwarę:) Stromymi zejściami z Hali Pisanej dotarliśmy do Piwnicznej – na lody. Stamtąd ochłodzeni ruszyliśmy brzegiem Popradu na Majerz. Tam już były pozostałe drużyny i wspólnie biesiadowaliśmy przy ognisku do późna. Tak minęła sobota, wieczór minął bardzo szybko – świetnej zabawy zawsze mało. W niedzielę “na szybko” kończyliśmy przygotowania do konkursu, zmieniła się w ostatniej chwili melodia naszej prezentacji, ale wszystko dobrze wyszło, a słuchaczy przeprosiliśmy za nasze przewinienia:) Piwniczańska drużyna zdobyła II miejsce w tegorocznym Rajdzie KSMu. I na koniec nie obyło się bez małej biesiady przy gitarze, którą wzmocniły osoby z kilku drużyn:)